onsdag 1 december 2010

Julgodis????


Ja all där ute som läser hur gör ni vid jul, bakar ni eget julgodis?
Jag hade nämligen tänkt göra det i år, eftersom varken min dotter eller man tål nötter så är det svårt att handla jul godis i butik.
Har sökt recept på internet och hitta några intressanta objekt, men skulle vilja ha fler, kan inte ni tala om era bra godisrecept+ tacksam för hjälp.
mina recept som jag ska testa som jag har hittat är bountykulor, lakritsknäck och ischoklad.
ha en fortsatt bra vinterdag!!

1 kommentar:

Fröken Tårta sa...

Jag ska också göra eget julgodis har jag tänkt! Och ge bort som goda klappar =) Jag välja några av följande... koka kola (några olika smaker, tex ingefära, choklad, mintchoklad, mandel kardemumma), knäck, mintkyssar, chokladpraliner (några olika), nougat, marsipangrisar (beställ sockerpasta och gör grisar av det, helt ok smak ju och innehåller ingen mandel eller nötter), daim, ischoklad, brända mandlar, mumsmumsbitar, marmeladgodis, fudge, chokladtryffel, maränger.

Bara att välja guldkornen och sen gå loss i köket! =)