måndag 23 februari 2009

då har hela helgen sprungit förbi...

hej hopp
har inte skrivit på några dagar men här kommer sammanfattningen av helgen.
i fredags var jesper och jag och maya till babyproffsen och fixade ett nytt regnskydd till lilla vagnen, eftersom vi inte haft nåt på ett tag.
jesper hade semester i fredags för han skulle upp till huvudstaden och träffa kompisen Robban under helgen. Jag och maya skulle få besök av mamma och lillasyster, dem kom ner 19.25 på kvällen i fredags, så maya och jag mötte upp dem på tågstationen, sen begav vi oss hem för att göra varma mackor.

i lördags så gick vi på stan och shoppade lite och skulle äta lunch, maya fick nya ballerinaskor av mormor från hm, ett par bruna och så fick hon magnetsiffror så hon kan lära sig alla siffror och räkna.
jag köpte ett par gröna byxor på kappahl och mamma köpte tröja till och det ska maya få när hon fyller år.
sen blev det lunch på ströget, taimat och kebab.... mums.
sen köpte vi med oss lite godis hem och lite saker till pajen vi skulle laga.
Det blev tacopaj på kvällen med en god sallad till och sen blev det melodifestivalen för hela slanten, rätt låtar till globen enligt mig.

I söndags så(alltså igår) blev det busfabriken och sen en sväng på rusta.
Maya verkligen älskar busfabriken och är helt vild, hoppa studsmatta är roligast. Igår fick hon även träffa maskottarna till bufabriken elefanten och en kanin och dansade med dem och fick en stor kram och en ballong, gissa om hon var i himmelriket. Bilder lägger jag ut på bdb senare.
Sen på eftermiddagen kom jesper hem och mamma och matilda tog tåget hem igen.

TACK mamma och matilda för en super rolig helg, ses snart igen.

nej nu ska jag umgås med maya på våran lediga dag.
ha det bäst flodhäst

Inga kommentarer: