måndag 6 april 2009

Måndag!

jaha då var helgen förbi och jag och maya har fått ledigt denna vecka och ska bara ta det lugnt.
Mammas tjej har gått och blivit hårdrockare och lyssnar på kiss undra vem som lärt henne det?? pappa kanske???
Bilden här nere visar vad pappa har lärt maya att göra när man lyssnar på musik.

idag vankas lugn dag och kanske en promenad om vädret tillåter.
maya vill hellst vara hemma och ta det lugnt och mysa, det talade hon om för mig i morse så här sa hon:
Maya: mamam kan inte vi vara hemma och bara mysa idag?
jag: varför då då? är du trött?
maya: jaa, och så är det pollen ute och det tål ju inte jag.
jag: okey då blir vi hemma idag...
maya: tack mamma.

det är så roligt vissa samtal man har med maya hon har så mycket tankar och ibland kommer det roliga meningar när maya pratar med en, ibland önskade jag att man hade filmkameran på jämt så man kunde fånga dessa ögonblick på bild för man glömmer lätt bort det roliga hon sa, för det är ganska ofta hon säger tokiga saker.

nej nu ska jag ta hand om lillskruttan som nyser och sen ska jag nog panterar lite skott som jag fått på min blomma.

ha det bäst, flodhäst




1 kommentar:

Helena sa...

Haha. Söt hon är din lille tös :)