söndag 5 april 2009

söndag!

jaha nu var det verkligen länge sedan jag skrev sist....... vet att man hela tiden säger att nu ska jag bli bättre på att skriva men vet givetvis hela tiden att det går långa stunder innan jag skriver igen.

jaha va har hänt sedan jag skrev sist???
jag jobbade min sista inbokade tid på skolan jag har varit på nu en tiden, så nästa vecka vankas ledighet ska bli så skönt.... maya tycker med det ska bli skönt att få vara hemma och ta det lugnt, jesper jobbar bara 3 dagar den här veckan sen är han också ledig......så mysigt att få många lediga dagar tillsammans.

igår lördag så städade vi balkongen och gjorde vårfint och jepser tvättade fönstrena och så hade vi tvättstugan.
sen tog vi en långa promenad i solskenet ner till stan en sväng, där på stan kom Gert Fylking och Robban Ashberg gående längs drottningatan med en trummorkester framför sig som ledde dem.
så nu har vi sett dem i verkliga livet.
sen gick vi ner till området knäppingsborg och där träffade maya påskharen och fick en godispåse.

idag söndag har maya varit med farmor ett tag och vi har städat våran stora garderob och slängt massor med gamla kläder och annat som vi inte ville ha kvar så skönt så skönt blev så mycket finar i garderoben och nu kan man gå in där och hämta sakerna som man ska ha.
Lagat mat har vi gjort med, idag blev det kokt potatis och fiskpinnar och kall sås och majs, det var super gott och jesper fick matlåda.
Har även köpt nytt regnställ till maya idag dem reade ut dem på maxi bara 199 för byxor och jacka rött och neon gult var det med reflexer på.

nej nu ska jag umgås med maya innan hon ska gå och sova.
sen ska jag och jesper mysa i soffan framför en beck film.

ha det bäst, flodhäst

1 kommentar:

Jessica sa...

Kul med nytt inlägg! Jag hade tänkt gå in o gnälla lite över att det är dålig uppdatering här men det behövdes ju inte :)

Kram till er alla!